Aludd szépre magad!

aludd szépre

A hétköznapokon mindannyian igyekszünk megfelelő mértékű és minőségű alvással felkészülni a másnapi feladatainkra és az esetleges stresszhelyzetekre is. Azonban az éjszaka nem csak a pihenés, hanem például bőrünk regenerálódásának ideje is. A nagymamám is azt mondta annak idején, hogy az alvás az egyik legjobb szépítőszer, és a nagyiknak bizony mindig igazuk van.

Szundítsunk legalább 6 órát minden éjjel

Ez a mennyiség csak a minimum, és bár sokan az elfoglaltságaik miatt is sajnálnak több időt fordítani a pihenésre, legalább hétvégente igyekezzünk legalább 8 órát alvással tölteni.

Ha tartósan lerövidítjük a magunk számára szükséges mennyiséget, a testünk, az idegrendszerünk kimerülhet, nem beszélve olyan következményekről, melyek kihathatnak a hormonháztartásunkra is, és bármennyire igyekszünk például fogyni, a várt eredmény sajnos elmarad.

A rendszeres mozgás ugyan csökkenti az alvásmennyiséget és reggelente pihentebben ébredünk, de ez nem azt jelenti, hogy spórolhatunk a szunyókálás óráin. Szerencsés, ha a testedzést inkább reggelre, a délelőtti órákra vagy a kora délutáni órákra tudjuk időzíteni, mert így kevesebb annak az esélye, hogy estére túlzottan felpörögjünk, és ezért ne tudjunk könnyedén elszenderülni.

Ha nem jön álom a szemünkre…

Egy finom, lazító, meleg, de nem túl forró fürdő egészen biztosan megkönnyíti az elalvást. Forrázzunk le fél liter vízzel 20 g citromfüvet, hagyjuk 8 percig állni és adjuk a vízhez. A kamillavirág is hasonlóan hatékony lehet, egyszerűen szórjunk 2 maréknyit a fürdőnkhöz. A kádba merülés azonban nem javasolt minden nap, ugyanis hosszú távon petyhüdtté teheti a bőrt.
Segíthet egy pohár langyos tej vagy gyógytea elfogyasztása is, legyen az golgotavirág-, macskagyökér-, borsmenta- vagy orbáncfűtea, lehetőleg édesítés nélkül.

A lapacho-tea lefekvés előtt is bátran fogyasztható, mert segíti az éjszakai méregtelenítés folyamatát és nem kell attól tartani, hogy élénkítene, ébren tartana. Éppen ezért kerüljük a kávét, a fekete teát, a colát illetve az alkoholt a lefekvés előtti 3-4 órában.
Aki szereti az illóolajokat, az aromalámpába tegyen néhány csepp levendula- vagy narancsvirágolajat.

Szépítő fogások

Az első és legfontosabb szabály, hogy minden este távolítsuk el a sminket .

Arclemosó folyadékkal tisztítsuk meg az arcunkat, ezzel megszabadítva bőrünket az egész nap rárakódott szennyeződésektől.

Ez utóbbi műveletet végezzük el reggel is, ezúttal viszont azért, mert éjszaka a bőrünk méregtelenít és a kiválasztott anyagokat így tudjuk eltávolítani az arcunkról.

Ne feledkezzünk meg a nyakunkról sem, hiszen a ráncok bizony ezen testtájunkon is hamar megjelenhetnek. Keverjünk el két evőkanál búzacsíraolajat 1 tojássárgájával és egyenletesen oszlassuk el a kencét a bőrünkön. Tekerjük körbe a nyakunkat egy törölközővel, melyet majd csak reggel vegyünk le.
Villámgyors segítségnek pedig helyezzünk citromkarikákat a dekoltázsunkra és pihenjünk le öt percre. Az ily módon a bőrbe juttatott extra adag C-vitamin nagyon hatékony a ráncok ellen.

A vacsora is számít

Lefekvés előtt állítólag érdemes halat vagy sajtot fogyasztani, majd egy pohár citromos vízzel leöblíteni. Egyes szakértők szerint ugyanis olyan enzimeket tartalmaznak, melyek fiatalítják a bőrt azáltal, hogy serkentik a kollagén termelődését, ami ugyebár arcunk feszességéért felelős. A nagymamám szerint a kocsonya, a kakastaréj és a csirkeláb fogyasztása is ugyanilyen hatással bír.