Könnyebb súlyért könnyebben – 1. rész

diéta

Ha nem vagy teljesen olyan formában, amilyenben szeretnél, és túl vagy már megannyi fogyókúrán, akkor sincs minden veszve. Néhány egyszerű és talán meglepő tipp és könnyebben olvadnak majd le azok a fránya kilók, olvass csak bátran tovább.

Egy kis vizuális segítség

nassolásSok élelmiszer, étel után vannak maradványok illetve csomagolás: cukorka- vagy csokipapír, héj, csontok stb. Ha ezeket nem egyenként dobod ki, hanem csak mondjuk az elfogyasztott ebéd után, és addig jól látható helyen gyűlnek ezek, akkor hamarabb szembesülsz azzal, hogy mennyit ettél – állapították meg a Cornell Food and Brand Lab kutatói.

Gondolj csak bele, aki a tévé előtt ülve elmajszol pár zacskó chipset meg sósmogyorót, két tábla csokit, meg lecsúszik mellé két liter kóla, és csak a film után szedegeti össze a nassolás maradványait, csak elgondolkodik egy kicsit, hogy mi mindennel tömte meg a hasát. A kutatók szerint az efféle vizuális emlékeztető is jó figyelmeztetés lehet, hogy legközelebb hogyan, mennyit és mit egyél.

barátokBarátkozz minél többféle emberrel

Na, ez ugyan hogy jön ide – gondolhatod. Pedig az, hogy kikkel barátkozunk, kikkel töltjük a legtöbb időnket, a súlyunkra is befolyással lehet! Nem újdonság, hogy az ember hozzá hasonlókkal veszi szívesen körül magát, akikkel azonos az érdeklődése illetve rengeteg közös tulajdonságuk van. A túlsúlyos embereknél ez gyakorta azt is jelenti, hogy szívesebben vannak hasonló adottságú barátaikkal, mint azokkal, akiknek nincsenek efféle problémáik.

Holott a kutatók úgy találták, hogy egy diéta során könnyebben vesztettek a súlyukból azok, akik a vékonyabb barátaikkal lógtak, mert önkéntelenül is követték azok példáját, például ami az étkezést is illeti.

Ez persze nem jelenti azt, hogy válts haveri kört, sincs róla. Viszont az élet más területén is hasznos lehet és tanulságos, ha olyan emberekkel ismerkedsz meg közelebbről, akik egy kicsit mások, mint te. Vagy akár olyanokkal is, akik elsőre esetleg nem is annyira szimpatikusak a számodra. Meg fogsz lepődni, mennyit tanulhatsz tőlük és mennyit tesznek ők akaratlanul is a fejlődésedért.

pozitívHagyd el a „kell” szót

Ha nekifogsz a diétának, jobb esetben életmódváltásnak, akkor úgy érezheted, hogy folyton tilalomfába botlasz: nem ehetsz ezt, nem ehetsz azt, ráadásul több zöldséget kell rágcsálni, többet kell mozogni, edzőterembe kell menni, stb. A sok „kell” hallatán már el is mehet a kedved az egésztől, motiváció nélkül pedig tényleg kínkeserves lesz az egész.
Azonban a pozitív szemlélet ekkor is segíthet: állítsd át a gondolkodásod. Egyszerűen fogalmazd át úgy, hogy: most edzeni akarok, most salátát akarok enni, most el akarok menni futni, most nemet akarok mondani a jégkrémre, és így tovább.

Ennélfogva az motoszkál majd az agyadban, hogy te irányítod az életedet, az életmódodat, nem pedig fordítva. Gondolj csak bele: nehogy már az a zacskó chips legyen az erősebb! Nehogy már egy pálcikás jégkrém legyűrjön téged!

Nem mellesleg az élet más területén is beválhat ez a fajta szemlélet, mondjuk amikor „nemszeretem” teendők várnak rád.

világosA megvilágítás is fontos lehet

Egy gyertyafényes vacsora igen hangulatos és romantikus, de mint a Journal of Marketing Research új kutatásából kiderült, nem akkor, ha szeretnél könnyíteni a súlyodon.

Ugyanis egy kellően megvilágított asztal mellett hamarabb rendelünk egészségesebb fogásokat, mint egy félhomályos boxban ülve.

colaA diétás italok csapdája

Azt gondolná az ember lánya, hogy ha valami nem tartalmaz cukrot, édesítőszerrel készült, és óriás betűkkel olvasható rajta a 0%-os felirat, akkor azzal nem foghat mellé a fogyókúra során sem. Azonban a legtöbb kalóriamentesnek kikiáltott üdítőben használt mesterséges édesítők nem eredményeznek fogyást, sőt, az Applied Physiology, Nutrition and Metabolism folyóiratban megjelent kutatás szerint súlygyarapodást is okozhatnak. Az ok abban rejlik, hogy ezek az anyagok megzavarják a létfontosságú enzimek és hormonok működését a szervezetben, aminek következtében nő a derékbőség.

Folytatjuk…