A hosszú élet 4 apró titka

Újabb és újabb kutatási eredmények látják meg a napvilágot folyamatosan, melyek a hosszú élet titkait keresik. Következzen most néhány a legújabb felfedezések közül.

Kevesebb hús, több zöldség és gyümölcs

zöldségekTavaly nyáron a Harvard Medical School és a Massachusetts General Hospital tudósainak egy csoportja feltárta a növényi fehérjék eleddig kevésbé ismert erényeit. Több, mint 131 ezer páciens vizsgálata során arra a következtetésre jutottak, hogy a feldolgozott húsfélékről a növényi fehérjékre ( bab, lencse- és borsófélék, dió, stb.) való áttérés jelentősen csökkentette a (korai)halálozás esélyét.

Azonban ha valaki semmi esetre sem szeretné csökkenteni a húsfogyasztását, akkor válassza a vörös és feldolgozott húskészítmények helyett a csirkét és a halat.

Ne spórolj a fűszerekkel!

chiliA Vermont Egyetemen végeztek ehhez kapcsolódó tanulmányokat és arra jutottak, hogy például a vörös chili paprika kapszaicintartalmánál fogva jótékonyan befolyásolhatja a bélrendszer működését és segíthet az elhízás megelőzésében is.

Azért arra is kitértek, hogy ezzel az erős fűszerrel azért érdemes csínján bánniuk azoknak, akik szívproblémákkal küzdenek.

Süssön rád a nap!

napozóSüssön bizony, szó szerint és átvitt értelemben is! Magától értetődik, hogy ebben is mindenképp tartsunk mértéket, hiszen a bőrrák kockázatáról nem feledkezhetünk meg, ugyanakkor a napsütésre, mint természetes D-vitaminforrásra mindannyiunknak szüksége van, sőt. Egyes hiánybetegségek is ennek a tápanyagnak a hiányára vezethetők vissza.

Igyál kávét!

kávéivóPersze, nem literszámra, mert annyira azért nem hasznos, bár nap mint nap olvashatók a kávé újonnan felfedezett jótékony tulajdonságai.

És ahogyan a Stanford Egyetem kutatóitól megtudtuk, a fekete frissítőnek gyulladáscsökkentő, sőt, öregedésgátló hatása is lehet.