Könnyebb súlyért könnyebben – 2. rész

almák

Ha nem teljesen olyan az alakod, amilyet szeretnél, és túl vagy már megannyi diétán, akkor sincs minden veszve. Ha megfogadsz néhány jó tanácsot, könnyebben olvadnak majd le azok a ragaszkodó kilók, olvass csak bátran tovább.

Étkezz az étkezőben!

étkezőbenEz a javaslat akkor ér, ha az külön helyiségben van. Az egy légterű nappali-konyhás megoldások sem kedveznek a karcsú vonalaknak, máris mondjuk, hogy miért.

Egy tanulmányból kiderült ugyanis, hogy azok az emberek, akik előtt nem csak a kiszedett adagjuk volt, hanem ráláttak a tálra illetve a többi fogásra, hajlamosabbak voltak repetázni, többet szedni, sőt, több fogást is enni attól függetlenül, hogy már esetleg jóllaktak.

Egy finom illat

vaníliaEgy felmérés szerint a vanília aromája csökkenti az édesség utáni vágyat. A londoni St. George kórház kísérletében szereplő hölgyek és urak a csuklójukra egy-egy csepp vaníliaaromát kaptak, és így foglaltak helyet az asztalnál.

Az étkezés végén az ő csoportjukban sokkal kevesebb desszert fogyott, mint a kontroll csoportéban, elmondásuk szerint nem kívánták az amúgy ínycsiklandó édességeket.

A konyha legyen mindig tiszta

konyhaNemcsak a zsúfolt konyha, de a stresszes fárasztó nap is veszélyt jelenthet a szép alakra. Állítólag azok, akik rendet találnak a konyhában illetve étkezés előtt tisztává varázsolják azt, sokkal kevesebbet esznek, illetve nassolnak, mint akiket körülvesz a mosogatnivaló.

Persze, nem a legvidítóbb dolog egy zűrös nap után azonnal nekifogni rendet rakni, de talán a nem kívánt kilók érdekében (is) érdemes lehet.

Ebédelj a főnököddel

ebédVagy olyannal, aki magasabb beosztású nálad, de ha nincs, akkor mindenképp olyasvalakivel, akire felnézel, akitől tanulni tudsz. A Vanderbilt Egyetem felmérése szerint, ha ilyen munkatársunkkal ebédelünk, jelentősen kisebb mennyiséget fogyasztunk, mint ha velünk hasonló beosztású kollégáinkkal ennénk.

Azok az emberek, akik vezetői munkakörben tevékenykednek, általában sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a táplálkozás minőségére, mennyiségére, és őket látva önkéntelenül is követni fogjuk a példájukat valamilyen formában.

Vakációzz a hegyekben!

hegyekbenAz amerikai légierő megfigyelései szerint a tengerszint feletti magasság befolyásolja a súlyunk alakulását: a hegyekben élők egészségesebb testtömegnek örvendenek azoknál, akik sík vidéken élik a mindennapjaikat.

Nem nehéz belátni, hogy bizonyára így is van, hiszen a lejtőkön való fel-le séta illetve a gyakori túrák megtétele jótékonyan segít ledolgozni a felesleges kilókat.

Ha még nem olvastad volna összeállításunk 1. részét, ide kattintva megteheted.

Folytatjuk…