6 figyelmeztető jel, mely magnéziumhiányra utalhat

magnéziumhiány

A magnézium számos funkciót ellát szervezetünk működésében, az izmok pihentetésétől, lazításától kezdve a szorongás enyhítéséig. Ennek ellenére talán mégis méltatlanul kevés figyelmet fordítunk rá, pontosabban a bevitelére.

Andrea Moss, a New York-i Moss Wellness táplálkozási szakértője és edzője, illetve kollégái nap mint nap látják vendégeiken a magnéziumhiány okozta tüneteket, melyekről az orvosok talán kevesebbet beszélnek a pácienseiknek, mint kellene.

Az alacsony magnéziumszint például a D-vitamin mennyiség súlyos csökkenéséhez is vezethet, mely számos probléma okozója lehet.

A legfőbb ok a táplálkozásban keresendő: egyszerűen hajlamosak vagyunk magnéziumban szegényen étkezni. Moss azt javasolja, hogy fogyasszunk minél több zöldséget, magvakat, dióféléket és barna rizst.

magvak

A stresszes életmód szintén nem kedvez nekünk: a szervezetünk kémiai reakciói folytán csökken a magnézium szintje. Igyekezzünk kiegyensúlyozottabban élni, és nem bosszankodni feleslegesen minden apró-cseprő dolgon. A nyugodt életvitelhez nagyban hozzásegít a rendszeres mozgás is, a lényeg, hogy levezessük a napi feszültséget.

mozgás

A gyakori fejfájás is lehet annak a tünete, hogy a szóban forgó ásványi anyagból nem elegendő mennyiség van a szervezetünkben. Kiváltképp, ha ez az a típusú fájdalom, amikor minden mozdulatra lüktet a fejünk, és szívünk szerint meg sem moccantanánk.

fejfájás

Amennyiben az anyagcserénk lelassul és kevesebbet látogatjuk nagydologgal a mellékhelyiséget, mint ahogyan az egészséges, abban az esetben is gyanakodhatunk magnéziumhiányra.

anyagcsere

Szabálytalan szívverés, szúrás, görcsök, sőt, komolyabb szívpanaszok is jelentkezhetnek, ha jelentősen lecsökken a szervezetünkben a magnézium mennyisége.

szívpanaszok

Ha huzamosabb ideje úgy érezzük, hogy az energiaszintünk a mélyponthoz közelít, annak nem csak a sok munka illetve a túlterheltség lehet az oka. Amennyiben alvászavarok is társulnak mindehhez, úgy érdemes ilyenkor azt is végiggondolni, vajon elegendő magnéziumot vittünk-e be.

energiahiány